luni, 17 septembrie 2012

Concediu (I)

Am început aşadar şi a doua săptămână de concediu. Prima săptămână a fost petrecută acasă, fără plecări şi excursii. Am avut, în schimb, două experienţe noi, foarte plăcute.

1. Am început să mergem la sala de fitness/forţă de marţi, în fiecare zi. Suntem în perioada de acomodare şi ardere a grăsimilor; va veni ea şi vremea abdomenului plat, a rezistenţei sporite şi a muşchilor. Bye-bye, fat! Nu am făcut o cercetare amănunţită înainte, mi-a fost recomandată această sală, am făcut amândoi abonament pe o lună şi mergem înainte. O să revin şi cu alte experienţe.

2. Buuun. Acum să vorbim despre mâncare. Bineînţeles că renunţăm încet-încet la carne grasă, pâine etc. Cum am avut atât de mult timp, condimente şi reţete la dispoziţie am hotărât să gătesc eu săptămâna asta, să o aştept pe Georgiana  de la serviciu cu masa pusă.

Luni: am gătit scrambled tofu. Separat am fiert şi quinoa, apoi am pus totul pe câte o lipie. Să dezvoltăm: tofu cu legume în wok, condimente (turmeric, piper negru), sos de soia. Să exemplificăm:
Nu vă strâmbaţi până nu încercaţi. E gustoasă şi consistentă, chiar dacă nu are carne.

 Miercuri: am improvizat ceva. Bucăţele de piept de pui date prin susan, prăjite pe grill+diverse legume la wok+acest sos chinezesc. And then, we mixed it: eu în lipie, Georgiana în bol. Din nou condimente şi sos de soia.

Vineri: am aflat că Georgianei nu îi place deloc turmericul şi ghimbirul. Adevărul e că şi eu am pus cam mult. Să zicem că aşa era reţeta. Bun. Vineri am gătit o tocăniţă de linte. Nu mai gătisem linte, nu aveam pe cine să întreb, aşa că hai pe net. Un site zice că terbuie fiartă atâtea minute, altul zice că trebuie şi înmuiată în prealabil, altul dădea direct reţeta, fără să pomenească nimic de fierbere sau alte procedee. Aşadar am lăsat-o la înmuiat cam o oră, apoi am fiert-o vreo 15 minute. Am călit o ceapă, am adăugat usturoi pisat, apoi linte, roşii, un morcov şi apă. Plus un MEGA-MIX de condimente: coriandru, cimbru, Garam Masala, turmeric, boia dulce, chilli pudră, piper negru măcinat, piper lung, ghimbir. Singurul care a lipsit a fost Garam Masala. Le-am râşnit pe toate şi a ieşit un amestec foarte puternic, care, din păcate, nu e pe gustul tuturor. În general lintea a fost fiartă, iar tocăniţă, din nou, gustoasă.

Aşa că, în această a doua (şi ultima) săptămână de concediu, am din nou timp să experimentez atât în bucătărie, cât şi la sală.

O zi de luni cât mai plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu